Αρχιμαντρίτης Πολύκαρπος Γιάνναρος

Αρχιμαντρίτης Πολύκαρπος Γιάνναρος 1934 -1995

Ιεροκήρυκας Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας

Ο π. Πολύκαρπος (κατά κόσμον Χαράλαμπος) γεννήθηκε το 1934 στο Λεχούρι Καλαβρύτων από ευσεβείς γονείς, την Παρακευή και τον Ιωάννη Γιάνναρο.
Τα παιδικά του χρόνια τα έζησε στην Πάτρα, ενώ στην Αθήνα ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές.
Το 1959 έγινε πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και στη συνέχεια κατετάγη στις τάξεις της Ελληνικής Αεροπορίας, όπου υπηρέτησε στη θρησκευτική υπηρεσία, προσφέροντας τις θεολογικές του γνώσεις με διαλέξεις, κηρύγματα και άρθρα στον τύπο.
Ως λαικός ακόμη, υπηρέτησε στον Πειραιά, σαν κατηχητής και ιεροκήρυκας και συνεργάσθηκε στενά με τον αείμνηστο π. Γεώργιο Δημητριάδη (γνωστόν ως ρακοσυλλέκτη) στο Πέραμα για τη συλλογή άχρηστων αντικειμένων, και με την εκποίησή τους βοηθούσαν τους φτωχούς της περιοχής.
Από τα γυμνασιακά του χρόνια ο π. Πολύκαρπος είχε συνδεθεί πνευματικά με τον γνωστό αγιορείτη πνευματικό π.Χερουβείμ Καράμπελα κτίτορα και πρώτον καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Παρακλήτου. Αυτή η γνωριμία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μετέπειτα πορεία του.
Το 1968 κείρεται μοναχός στην Ιερά Μονή Παρακλήτου και λαμβάνει το όνομα Πολύκαρπος.
Αργότερα χειροτονείται διάκονος και στη συνέχεια πρεσβύτερος και λαμβάνει το οφφίκιο του Αρχιμανδρίτου από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κυρό Διονύσιο.
Υπηρέτησε ως ιεροκήρυκας στα Τρίκαλα, στη Φωκίδα, στην Αττική και τέλος για αρκετά χρόνια στη Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας. Ιδιαίτερα εργάσθηκε στην επαρχία Θηβών και μάλιστα στις περιοχές της Αυλίδας και του Αγίου Θωμά, ως πνευματικός, κατηχητής, Αρχιερατικός Επίτροπος. Παράλληλα επιδόθηκε με ζήλο και στο συγγραφικό έργο, προσφέροντας στο λαό του θεού, σε μετάφραση, κείμενα αγίων πατέρων της εκκλησίας μας.
Ο π.Πολύκαρπος διακρινόταν για την πολλή καλοσύνη και επιείκειά του προς όλους και για την ανεξικακία του. Απ' όπου πέρασε διακονώντας το λαό του Θεού, άφησε άριστες εντυπώσεις. Υπήρξε μοναχός και αδελφός της Μονής της μετανοίας του, μέχρι τέλους, παραμένοντας στο κελί του και σηκωνοντας με υπομονή το σταυρό της ασθενείας του μέχρι την 23η Μαίου 1995, όπου και παρέδωσε ειρηνικά στον Κύριο, το πνεύμα του.
Ο π. Πολύκαρπος ήταν ο πρώτος πνευματικός οδηγός του αειμνήστου Μητροπολίτου Ναυπάκτου κυρού Νικοδήμου.
Τα τελευταία χρόνια διοργάνωνε στον Άγιο Θωμά εσπερινά κηρύγματα, ιδιαίτερα την περίοδο της σαρακοστής και σχεδόν κάθε δεύτερη Κυριακή λειτουργούσε στην εκκλησία της Παναγίας.