Βενιέρης Πολύκαρπος

Αρχιμανδρίτης Πολύκαρπος κατά κόσμον Παναγιώτης Δ. Βενιέρης

polykarpos.png

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952. Σε ηλικία 16 ετών μετέβη στη Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Γορτυνίας.
Παρέμεινε τρία χρόνια δόκιμος μοναχός και στις 21 Απριλίου 1971 εκάρη μοναχός από τον μακαριστό Μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κυρό Θεόφιλο. Γέροντάς του ήταν ο μακαριστός ηγούμενος της Ι.Μ. Προδρόμου Αρχιμ. Θεόκτιστος Αλεξόπουλος.
Στην Ιερά αυτή Μονή παρέμεινε δεκαέξι συναπτά έτη, όπου διδάχθηκε από τον γέροντά του την Ιεροραπτική, την Βυζαντινή Μουσική και την Βυζαντινή Αγιογραφία.
Στις 10 Ιουνίου 1984 χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος από τον τότε Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κ.Ιερώνυμο, αφού προηγουμένως πήρε την ευλογία και τη σύμφωνη γνώμη του γέροντά του Θεόκτιστου.
Στις 24 Ιουνίου 1984 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στον Άγιο Θωμά, όπου και παρέμεινε για δεκαπέντε χρόνια εφημέριος του χωριού.
Το οφφίκιον του Αρχιμανδρίτου το έλαβε στις 26 Σεπτεμβρίου 1992 στο Κλειδί Θηβών από τον Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κ.Ιερώνυμο τον Β', έπειτα αρχιεπίσκοπο Αθηνών.
Σπούδασε Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ομιλούσε την Γαλλική γλώσσα.
Τα τελευταία χρόνια προσέφερε τη διακονία του σε ναούς της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών(1999-2008), μάλιστα διετέλεσε Προιστάμενος στον Ιερό Ναό Αγίου Πολυκάρπου Βοτανικού (2004-2008), όπου και εψάλη η εξόδιος ακολουθία του. Ενταφιάστηκε κατά την επιθυμία του στον πατρικό του τάφο στον Άγιο Θωμά Βοιωτίας.
Ήταν πνευματικός πολλών ψυχών και κατά τη διάρκεια της ιερατικής του πορείας έδωσε τρεις συμμαρτυρίες σε υποψήφιους εγγάμους κληρικούς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν ελεήμων, φιλεύσπλαχνος και γι'αυτό δεν άφησε περιουσιακά στοιχεία ή κληρονομιά στους κατά σάρκα συγγενείς του και στα πνευματικά του παιδιά.
Εκοιμήθη εν Κυρίω στις 6 Ιουνίου 2008.1